Monday, September 20, 2010

MPM AKAN PANJAT PAGAR ISTANA

istana negara yang baru

                                           
Kuala Lumpur 19/9/10 - Majlis Perundingan Melayu (MPM)  akan panjat pagar istana bagi mendapatkan berkenaan Majlis Raja-raja sekiranya kerajaan buat tidak peduli rayuan mereka terhadap 500 orang pelajar melayu cemerlang yang mengaji dibidang kritikal termasuk perubatan kerana tiada peruntukan bisasiswa.

Pengerusi Kongres Ekonomi Melayu Datuk Ibrahim Ali dan Gabungan Pelajar Semenanjung ( GPMS) masing-masing telah menghantar memorandum kepada YAB. Perdana Menteri menuntut supaya pelajar-pelajar itu dapat meneruskan pengajian mereka sampai tamat.

Komen gerila:

Kacau betul kebelakangan ini makin banyak isu-isu mengenai biasiswa timbul pula. Kesian budak-budak kita tengah belajar terpaksa balik kampung. Kerajaan kena bantu mereka ini sampai tamat pengajian. Kerajaan koreklah dari mana-mana sumber untuk bantu mereka.

Ada banyak syarikat GLC kita buat untung besar mengapa kerajaan tidak buat catuan kewangan bagi menyelesaikan masalah mendadak seumpama ini. Apa guna GLC kalau kebajikan rakyat yang mencari ilmu dipalar begitu saja. Tidak guna GLC mendabik dada untung bilion-bilion jika tidak boleh membantu kerajaan dalam keadaan perlu.

MPM mewakili suara ibu bapa dan masyarakat prihatin jangan terhenti tengah jalan berjuang. Itulah kekuatan MPM nanti yang dihormati oleh rakyat. Dalam keadaan kritikal ini suara MPM harus didengar oleh kerajaan.

Pihak ibu bapa setuju sangat MPM bertindak hingga memanjat pagar istana walau apa jadi pun untuk kebaikan bangsa kita.

Tapi ingatlah ibu bapa dan para pelajar jangan bila berjaya nanti lupa diri, angkuh dan tidak mengenang budi pula. Balaslah budi orang kerajaan. Jagan jadi liberal tak tentu arah sampai jadi kacang lupakan kulit.

No comments:

Post a Comment