Wednesday, October 20, 2010

KJ MENGAMUK LAGI



Tidak ada cara paling mudah seorang Ketua Pemuda UMNO Malaysia seperti apa yang dilakukan oleh KJ ucapan mengamuk seolah-seolah bereparang dengan musuh dihadapan. Cara lama itu dipanaskan, makin lama makin kuat sorakan dan mengajak mereka bangkit berdiri seolah menampakan kepada umum dia mendapat sokongan.

Apa yang berlaku, mereka semua berdiri kerana terpaksa menghormati majlis bukan kerana menyokongnya. Bila ditanya kepada perwakilan 'ya' atau 'tidak'jawapannya bercampur-campur antara ya dengan tidak. Ada yang hanya bertempik tapi tidak tahu kebuah butirnya. Kebanyakannya begitu.

Selepas keluar dari dewan masing-masing bila ditanya jawabnya 'terpaksa' sebab semua orang bangun. Ikut sahajalah.

Jawapnya cara lama juga. Tak berubah dan tak berubah. Itulah kelemahan UMNO yang menjadikan parti ini dikatakan kuat main wayang. Orang baru oder lama.

4 comments:

  1. pe sal sakit hati sangat ngan si KJ tu. Bagi peluang semusim la kat dia, tak perform....next term kasi turun. Apa ada masaalah. Kita sendiri pun bukannya baguih sangat.

    ReplyDelete
  2. sekarang pon x perform...nak bagi peluang lagi..
    hancur lebur la jawabnya...

    ReplyDelete
  3. Rasanya ramai yang tidak menggemari Khairi, adalah lebih baik beliau mengundurkan diri demi kebaikan parti UMNO dan kerajaan. Pemuda tidak kekurangan pemimpin utk menggantikan beliau dan mungkin pengganti beliau adalah lebih baik dan lebih diterima. Rasanya ketiadaan beliau tidak akan memecahkan Pemuda.

    ReplyDelete
  4. dah sapu rata baru kata tidak berjuang untuk kepntingan diri ? ah sudahlah

    ReplyDelete